Organizační design českých firem 2.0

Tématem organizačního designu se autoři zabývají již od přelomu 70. let dvacátého století. Nejvíce modelů organizačního designu bylo navrženo americkými autory, avšak v 90. letech dvacátého
století vznikají podobné modely i u nás. Organizační design chápeme jako uspořádání jednotlivých faktorů organizace tak, aby byla vytvořena efektivní organizace, která je schopna dosáhnout podnikové strategie a cílů.

Organizační design

„Organizační design zahrnuje rozhodování o tom, jak správně organizovat lidé, práci a procesy v organizaci, aby se dosáhlo co nejlepší efektivity a efektivity.“

Jedním z nejznámějších expertů na toto téma byl Jay R. Galbraith, který definoval organizační
design jako záměrný proces uspořádání jednotlivých faktorů, jakými jsou struktura, lidé, odměny atd. Vše se společným cílem, kterým je dosažení strategie organizace.

Celý článek: https://www.kmosek.com/organizacni-design-ceskych-firem-2-0/

 

Je váš podnik obsazený zcela neschopnými lidmi?

Povyšování je pro dnešní organizace zásadní téma v oblasti kariérního rozvoje zaměstnanců, protože slouží jako pobídka a zároveň jako posilovač efektivnosti a výkonnosti organizace tím, že přiřazuje zaměstnance na pracovní místa, která nejlépe odpovídají jejich schopnostem a jejich budoucí úrovni. Firmy a podniky zpočátku umisťují jednotlivce na pracovní místa, kde mohou málo věcí zničit, a ti, kteří se postupně osvědčí, jsou pak povyšováni na pozice, které vyžadují vyšší úroveň schopností.

Zaměstnanec je tak jednoduše motivován k tomu, aby vyvíjel úsilí prospěšné pro organizaci. Tento tradiční pohled je však stále častěji zpochybňován, neboť bylo zjištěno, že povyšování, pokud není rozumně řízeno, může mít i významně negativní dopad na celou organizaci.

Peterův princip v praxi

Sám se opakovaně přesvědčuji v praxi o tom, že největším úskalím efektivity a výkonnosti organizace je mít obsazen střední a vyšší management nejvhodnějšími a také nejkompetentnějšími profily. Obecně se má za to, že v hierarchii je povýšení silně spojeno s dlouhodobě kompetentně odvedenou prací. Peterův princip však upozorňuje na závažné nedostatky klasické teorie povyšování.

Celý článek: Je váš podnik obsazený zcela neschopnými lidmi?

Reklamní agentura Vám neudělá personální marketing!

Když si popíšeme, co obsahuje pojem personální marketing, tak to shrneme do jedné věty: „Je to veškerá komunikace a aktivity, kterou firma vyvíjí směrem ke svým lidem, kteří pro firmu pracují nebo budou pracovat“. Můžeme začít od inzerátů práce, kariérní inzerce, kariérních stránek, veletrhů, kongresů až po samotné interview, adaptaci nebo rozvázán…

Celý článek: https://www.kmosek.com/reklamni-agentura-vam-neudela-personalni-marketing/?feed_id=57724&_unique_id=63c1314cc34de

#Personálnímarketing|HRmarketing #Značkazaměstnavatele|Employerbrand
#HRmarketing #Personálnímarketing #Reklamníagentura #Reklamníagentury

Autor: Petr Kmošek

Proč roste poptávka po outsourcingu náboru zaměstnanců?

„Ne supra crepidam sutor iudicaret“ teda jednodušeji „Ševče, drž se svého kopyta“, bych zvolal. Každý by měl dělat to, co umí nejlépe, některé věci si prostě sami neuděláte lépe než odborník nebo profesionál, a to platí pro všechny obory. V případě náboru zaměstnanců se v ideálním případě chcete soustředit na své hlavní silné stránky firmy a nechat…

Celý článek: https://www.kmosek.com/proc-roste-poptavka-po-outsourcingu-naboru-zamestnancu/?feed_id=57690&_unique_id=63c04ee07f505

#Náborzaměstnanců|Recruitment #Personalistikaalidskézdroje|HR #Personálníagentura|HRrecruitmentagency #Personálnímarketing|HRmarketing
#OutsourcingHR #Outsourcingnáboru #Outsourcingnáboruzaměstnanců

Autor: Petr Kmošek

Google for jobs je tady, co to znamená pro vaše HR?

Google for Jobs se nám tu již nějakou dobu rozšiřuje a je třeba se tomu přizpůsobit. Jaký to bude mít dopad na vyhledávání pracovních inzerátů a jejich pořadí asi dnes nikdo zcela neví, co ale můžeme tušit je to, že pokud nebudete vhodně optimalizovat vaši pracovní inzerci, pravděpodobně se nevyskytnete ve vyhledávání vůbec.
Ať se vám to líbí nebo…

Celý článek: https://www.kmosek.com/google-for-jobs-je-tady-co-to-znamena-pro-vase-hr/?feed_id=57678&_unique_id=63bfdfa9ac28b

#Náborzaměstnanců|Recruitment #Personálnímarketing|HRmarketing
#GoogleforJobs #Googlejobs #InzercepráceGoogle

Autor: Petr Kmošek

„Přijímáme nové zaměstnance“ – Hledáme 500 000 zaměstnanců!

Trochu ohrané co? Dělám to taky, občas to zafunguje a občas vůbec. Téhle náborové mantry „Přijímáme nové zaměstnance“ je plný internet. Když jdete na Facebook, jedete kolem fabriky, prostě všude. Je to takové to pokřiknutí „Jsme tady a máme problém s lidmi.“
Proč nábor zaměstnanců nefunguje
Nemůžeme si nevšimnout, že spousta firem stále a stále n…

Celý článek: https://www.kmosek.com/prijimame-nove-zamestnance-hledame-500-000-zamestnancu/?feed_id=57643&_unique_id=63befd4e48ca1

#Náborzaměstnanců|Recruitment #Personálnímarketing|HRmarketing #Značkazaměstnavatele|Employerbrand
#Employerbrand #Náborzaměstnanců #Značkazaměstnavatele

Autor: Petr Kmošek

Jaká je vaše úroveň náboru?

Ve světě získávání talentů je vše o nalezení a najmutí tou správnou osobu, při co nejnižších nákladech a ve správný čas. Po rozhovoru s mnoha korporátními společnostmi z různých oborů, se stávající způsob náboru stává spíše vzpomínkou. Společnosti mají nedostatek vhodných mechanismů, jak spolehlivě posoudit profily kandidátů.
Vaše úroveň náboru
J…

Celý článek: https://www.kmosek.com/jaka-je-vase-uroven-naboru-na-socialnich-sitich/?feed_id=57631&_unique_id=63be8e250b5c0

#Náborzaměstnanců|Recruitment #Personálníagentura|HRrecruitmentagency #Personálnímarketing|HRmarketing
#Náborzaměstnanců #Úroveňnáboru #Úroveňnáborunasociálníchsítích

Autor: Petr Kmošek

Proč potřebujete EVP, protože bagr!

Tak asi tato věta mně vždy proletí hlavou, když dostanu tento dotaz. Nábor zaměstnanců nebo váš celý personální marketing bez EVP jsou vyhozené peníze, tečka. Proč je třeba dělat tolik zbytečných věcí, když potřebujeme jen ty zaměstnance sakra! Váš workshop pro zjištění EVP nám jen blokuje lidi v práci. Takže děkuji a posílám vám bagr!
EVP: hodnot…

Celý článek: https://www.kmosek.com/proc-potrebujete-evp-protoze-bagr/?feed_id=57600&_unique_id=63bdab79e7d62

#Personálnímarketing|HRmarketing
#EmployerValueProposition #EVP #Hodnotovápropozicefirmy #Hodnotovápropozicezaměstnavatele #Hodnotyzaměstnavatele

Autor: Petr Kmošek

3 osvědčené tipy pro váš personální marketing

Personální marketing už není horkou novinkou posledních měsíců, ale zcela etablovanou a dynamicky se rozvíjející marketingovou disciplínou. Často bývá zaměňován s HR marketingem nebo náborovým marketingem a někdy i chybně s employer brandingem. Personální marketing je dnes strategií a taktikou, kterou organizace používá, aby uměla efektivně využíva…

Celý článek: https://www.kmosek.com/3-osvedcene-tipy-pro-vas-personalni-marketing/?feed_id=57588&_unique_id=63bd3c52512ca

#Personálnímarketing|HRmarketing
#Personálnímarketing

Autor: Petr Kmošek

Objevte zaměstnance s vysokým potenciálem? Jak pracovat s talenty?

Zaměstnanec s vysokým potenciálem je člověk, u něhož jeho současné schopnosti odrážejí velkou pravděpodobnost, že se může stát úspěšným manažerem, vedoucím pracovníkem, prostě má potenciál. Přestože se zaměstnanci s vysokým potenciálem mohou stát vašimi budoucími vedoucími pracovníky, jejich vůdčí schopnosti silně přispívají na všech úrovních organ…

Celý článek: https://www.kmosek.com/objevte-zamestnance-s-vysokym-potencialem-jak-pracovat-s-talenty/?feed_id=57551&_unique_id=63bc59ee876f7

#Personalistikaalidskézdroje|HR #Personálníagentura|HRrecruitmentagency #Personálnímarketing|HRmarketing
#Highpotentials #Talent #Talentmanagement #Vysokýpotenciál #Zaměstnanecstalentem #Zaměstnanecs vysokýmpotenciálem

Autor: Petr Kmošek