Dobře budovaný HR marketing rozvíjí vaši konkurenceschopnost.
Lidé na trhu, kteří jsou o značce zaměstnavatele informovaní, přinášejí HR oddělení několik výhod: kratší dobu na nábor, nižší náklady na inzerci pozic i na personální agentury, nebo vyšší procento vhodných uchazečů.
V České republice je pojem HR marketing relativně etablován jako nástroj personálního managementu. Řada firem se mu dnes intenzivně věnuje, ale vznikl přerodem klasické personalistiky a personálního managementu. Dnes HR marketing nabývá na své důležitosti, a to v souvislosti s tím, že personálních zdrojů a kvalifikované pracovní síly stále ubývá. Snižuje se v souvislosti s demografickým vývojem, globalizací, ale i s požadavky firem na kvalifikaci a množství personálu. Zaznamenáváme rostoucí potřebu personálu. Firmy musejí o talenty bojovat a cíleně si je připravovat a umět pracovat s marketingovými nástroji.
HR marketing a konkurenceschopnost vaší značky
HR marketing se u nás spojuje s budování image značky zaměstnavatele, hovoříme o budování zaměstnavatelské značky. Snažíme se, abychom pro naše cílové skupiny byli atraktivním zaměstnavatelem. Dále sem patří marketing pracovních pozic, informací o zaměstnavateli, a v neposlední řadě přítomnost na různých veletrzích práce nebo akcích na školách.
Boj o talenty tu je a bude zesilovat
Bez toho, aniž by se organizace prezentovaly jako dobří zaměstnavatelé a adekvátně komunikovaly s uchazeči o zaměstnání, nemají šanci získat kvalitní kandidáty. Vždy je dobré vědět, které cílové skupiny chceme oslovit, co je pro ně důležité a které kanály jsou vhodné pro jejich oslovení. Nemá smysl maximalizovat počet kanálů, ale měřit efektivitu nástrojů a na ty nejlepší se zaměřit. Jednoduše nebýt všude, ale být vidět tam, kde potřebujeme oslovit našeho uchazeče.
Dobře budovaný HR marketing rozvíjí konkurenceschopnost
Lidé na trhu, kteří jsou o značce zaměstnavatele informovaní, přinášejí HR oddělení výhody: kratší dobu na obsazení pozice, nižší náklady na inzerci pozic i na personální agentury, nebo vyšší procento vhodných uchazečů. Na interní straně HR marketing zvyšuje loajalitu a motivovanost, což se projevuje nižší fluktuací, či menšími škodami způsobenými zaměstnanci. Dalším plusem pro zaměstnavatele je dobře fungující interní nábor, protože to znamená nižší náklady.
HR marketing a náklady
HR marketing také něco stojí. Firmy často bohužel nedokáží spočítat úspory. Když si ovšem srovnáme, kolik stojí třeba nábor prostřednictvím cíleného oslovování, jsou nástroje HR marketingu v důsledku levnější a také s dlouhodobým dopadem. Pozor, někdo je však musí vymyslet, implementovat a promovat a pro tyto účely je dobré využít službu externího HR marketéra. Návratnost investic do HR marketingu je vysoká a rychlá.
Nebojte se tvorby vašeho HR marketingu a využijte službu HR marketéra, odborníka na váš HR marketing.